Wednesday, July 18, 2012

36 & doa umi

salam alyk.



hari ni mintak umi doakan saya supaya tak malas-malas.
know what, umi doa siap hembus kat kepala.
suke sangat!
:)
Alhamdulillah~

36 ialah bilangan muka surat novel untuk disiapkan lagi.
ya Allah.
dulu tu, kalau 100 page rasa steady je type.
leni (now)?
haha..
Allahurobbi.


semua penulis ada target masing-masing.
so am i.
i want to finish up my novel, including my mini novel.
pay debt, then use the money in the right way.
may Allah help me.

today, akan ke tempat berbekam.
1st time.
agak cuak.
as i'm having migrain & sakit kepala sometimes (tu maksudnya, tak lama hidup le tuuuueeewww)
;p


semperna ramadhan yang bakal menjelma, saya doakan saya & semua pembaca akan dapat berjumpa dengan ramadhan.
insyaAllah.
mudah2an.

suka saya galakkan kawan-kawan berubah bermula time ramadhan ni.
sebab?
syaitan takda.
so, kita akan bertarung macam dalam cerita Goku tu.
lawan dengan nafsu kita, kita belajar jadi kuat.
(kuatnye you olls)
hehe..
selamat mencuba merubah diri
:D
insyaAllah.
kepada yg inbox kt fb saya, katanya minta tips nak berubah jadi Muslim yg baik.
hee~
saya bukanlah orang yg POWER dlm isu ni.
saya mendoakan kalian berubah kerana Allah & di permudahkan urusan menjadi org muslim yg lebih baik.

sessungguhnya orang yang ingin menjadi baik akan sentiasa di uji Allah.

ada tips (semoga ianya membantu) ;
  1. kenali diri, cuba kesan tentang dosa kita yg terbaru.-mengumpat orang ke, berkata tak baik, berzina ke, menderhaka dengan parents ke & paling penting adakah kita HAMBA Allah yg bersyukur?-
  2. solat taubat & banyakkan menangis mengenang dosa sendiri
  3. amik waktu untuk menyendiri untuk kenal Pencipta & kenal diri
  4. perbanyakkan bacaan Quran & baca maknanya. sehari 3 ayat pun jadilah. kalau x mampu nak banyak2 muka surat.
  5. banyakkan membaca buku
  6. bergaul dgn orang alim
  7. jaga aurat
  8. jaga pergaulan
  9. kalau malu nak ke ceramah, p bukak u-tube. dgr je ceramah ustaz2 tu
  10. mohon maaf dgn orang sekeliling meskipun yang salah tu MEREKA. ok? memafaakan orang lebih mulia.

Afraid after Ramadhan 'Ill still be the same and don't improve. :'( 
Biggest nightmare. Excited yet there's a slight worry in me.

-Wardina Safiyyah-
 
 
 
have a good day dear friends,
zeeshan heikal 

 

0 comments: