Tuesday, June 26, 2012

penghargaan buat MEREKA

 (maafkan saya, semenjak sekolah. tulisan saya tak pernah cantik)
^_^

Assalammualaikum wtbh & selamat sejahtera,
hari ni ZH amik peluang untuk type entry tentang penghargaan buat mereka yg sentiiasa menyokong 'part time JOB' ZH as penulis.

saya nak berkongsi pengalaman sepanjang menulis.
bila saya katakan saya seorang penulis, ramai menganggap saya ni KAKI NOVEL.
maafkan saya. novel sekolah pun saya baca summary je. ape pulak nak jadi kaki novel.
saya bukanlah penggemar novel.
sepanjang membesar menjadi remaja ni, tak sampai 5 buah novel saya habiskan.
saya cuma lebih berminat membaca buku motivasi & berbentuk ilmiah sahaja.
pada pertama kali menulis novel adalah satu platform saya mencabar kemampuan diri untuk bereksperimentasi dengan kosa kata dan meneroka lebih tentang maklumat.
plus zaman sekolah, cikgu2 sering memerli saya tentang tulisan tangan saya yg di katakan 'cakar ayam' ni.
:)
namun, saya berjaya buktikan yg tulisan cakar ayam itu mampu dapat A ketika PMR dan A1 ketika SPM.
^_^
hehe...

pertama kalinya buat umi & abi yg menyokong, meskipun di 'ugut' untuk memberi fokus pada pengajian Medical Science pada tahun asas & MLT ketika dah further study.
"kamu, jangan nak tulis2 novel time belajar. fokus dulu study. nanti cuti sem, baru menulis"
TQSM umi & abi. love you both. buat adik beradik yg jadi kawan tarik rambut, guling2 gaduh & so on.
serta buat kaum famili yang jauh di mata tapi dekat di hati.
buat marwan suhaimi, sepupu yg baik hati. kerana sudi meminjamkan printernya untuk saya print novel saya> hardcopy. TQSM dik.
^_^

novel ini juga saya dapat inspirasi dari abang kandung saya yang mendirikan perkahwinan ketika usianya menginjak 22 tahun.

seperti novel lain, novel saya tertumpu pada usia muda, perkahwinan usia muda & pergolakkan antara meneruskan cita-cita & pada masa yg sama mencari solusi kepada hubungan lebih jelas & HALAL di sisi Islam. novel ni khas untuk anak muda & buat ibu bapa yg baik hati (di cintai, muah2)
hehe..

terima kasih tak terhingga buat teman2 sepejuangan dalam bidang medic yg berada di Tanta, esp; Cik Roslinda, encik Rossi, encik Fahmie, cik Adlyana & semua.
kerana membantu memberi GAMBARAN background Tanta untuk tema novel saya.
terima kasih atas jasanya.
insyaAllah, kalian balik je Malaysia. saya belanja Tiramisu atau makan best2!

terima kasih juga buat teman2 penulisan, encik taufik, encik danial, encik amirul kerana sudi membantu saya dalam membetulkan bahasa & memberi panduan tentang menulis melalui hati.
terima kasih kerana sudi bekerjasama dgn saya sepanjang penulisan saya..
terima kasih atas sumbangan.

buat teman2 di sekolah dulu, kampus (MSU & UNISEL).
terima kasih juga buat kwn baik saya Balqis sobri yg tak lekang2 mendoakan novel saya berjaya di pasaran nanti & memberi sokongan moral. juga kawan baik saya di Nebraska, nadzreen kamal yg selalu dgr saya berceloteh 'novel itu, ini & bla.bla.." hehe..

buat insan yg pernah menyakiti hati saya, saya turut coretkan kisah anda untuk pedoman kita semua. bukan niat untuk memburukkan sesiapa, tetapi untuk pedoman bersama.

terima kasih juga buat bakat muda graphic designer, sharmil & danial yg menyumbang idea untuk front cover novel saya.
:)

buat pembaca setia & follower blog saya serta pembaca dari seluruh dunia, US, India, Egypt, Russia, Germany, Indonesia, Singapura, UK, Australia, Brazil, Souh Korea & dari Malaysia.
^_^

i know you are following my blog.
hihi..thanks.

insyaAllah, once novel almost di release & launch.
saya akan maklumkan di blog, FB & twitter.
jemput sangat kalian hadir.
tarikh, masa & tempat akan di beritahu kemudian nanti.
insyaAllah.
 novel yg saya simpan hampir 3 tahun ini akan di bukukan dan di pasaran di mana2 kedai buku nanti, insyaAllah.
semoga usaha ni mendapat berkat dari Allah.

akhir kata, saya tinggalkan dgn quote novel saya;
"sesungguhnya pintu ini di ketuk oleh tangannya yang mengenggam agama"

again,
terima kasih kepada semua yg terlibat secara lansung & tidak.



ikhlas dari saya,
Nuraliah Helmi @ Zeeshan Heikal
2012

0 comments: